què és per mi ser transformadora?
Anar més enllà de la formació i l'aprenentatge de continguts.
TransFormadora, perquè les persones que passen pels meus tallers i cursos no surten igual que van entrar. Perquè en qualsevol acció formativa o de dinamització busco algun tipus de transformació, de creixement, de canvi.
En els meus inicis, quan pensava en com haurien de ser les meves classes, m’agradava recordar aquells professors/es o persones que van impactar en mi d’alguna manera i en positiu.
En recordo algunes especialment. Eren molt diferents entre elles. En caràcter, en metodologia, a l’hora d’exposar, la matèria que impartien. Però totes, cadascuna a la seva manera, em feien mantenir atenta amb tots els sentits posats i acabava la classe amb el regust de voler-ne més.
El que em semblava clar és que totes elles gaudien de la feina que feien!
Penso sovint en elles, perquè per mi són un exemple a seguir. Em transmetien passió per la seva feina i vaig sortir de les seves classes amb una sensació de canvi, de millora, de benestar. De transformació.
TransFormadora, perquè les persones que passen pels meus tallers i cursos no surten igual que van entrar. Perquè en qualsevol acció formativa o de dinamització busco algun tipus de transformació, de creixement, de canvi.
En els meus inicis, quan pensava en com haurien de ser les meves classes, m’agradava recordar aquells professors/es o persones que van impactar en mi d’alguna manera i en positiu.
En recordo algunes especialment. Eren molt diferents entre elles. En caràcter, en metodologia, a l’hora d’exposar, la matèria que impartien. Però totes, cadascuna a la seva manera, em feien mantenir atenta amb tots els sentits posats i acabava la classe amb el regust de voler-ne més.
El que em semblava clar és que totes elles gaudien de la feina que feien!
Penso sovint en elles, perquè per mi són un exemple a seguir. Em transmetien passió per la seva feina i vaig sortir de les seves classes amb una sensació de canvi, de millora, de benestar. De transformació.
Sabien de què parlaven. Coneixien la matèria, ens estimulaven a fer-los preguntes i promovien la reflexió.
|
Valoraven els alumnes i les seves reflexions, idees, respostes i aprenentatges. Ens feien sentir còmodes, inclús per equivocar-nos.
|
Eren exigents. No ens regalaven res. Havíem de treballar, de fer feina. Tot i que no ens demanaven res que no poguéssim assolir.
|
Les seves classes no eren avorrides. Cadascun amb el seu estil, feien classes interessants. Amb humor, amb dinàmiques, amb la transmissió d'experiència,... (malgrat la matèria fos densa).
|
Ens feien partícips de les sessions i de la matèria. Experimentàvem amb els continguts i a través de dinàmiques pràctiques, recerca, lectures o entrevistes, ampliàvem el contingut.
|
Promovien el nostre creixement treballant des de les potencialitats de cada persona, perquè cada moment era una oportunitat per créixer, per despertar l'autoestima, per fer-nos sentir persones valuoses, per ser crítics, per prendre decisions, per canviar situacions, per definir objectius i per avançar. En definitiva, per TransFormar.