YOLANDA BACARDIT
  • Inici
  • Sobre mi
  • Desenvolupament professional
    • Formacions
    • Acompanyament individual
  • CONTACTE

Formació d'adults

28/8/2017

0 Comentarios

 
Fa un temps vaig decidir utilitzar el concepte formació d’adults per designar una de les tasques que porto a terme dins la meva feina. A hores d’ara encara no tinc clar si és la millor denominació, però vaig trobar que podia ser un criteri prou genèric per definir-lo. Formació d’adults com allò que engloba qualsevol espai en el que els adults es formen, aprenen, adquireixen nous continguts, habilitats, competències, coneixements, perspectives... En definitiva, qualsevol espai o activitat que desenvolupa i enriqueix l’adult i el dota d’eines per a la vida en diferents àmbits: personal, relacional, laboral o professional, cívic, social, cultural, sanitari
Picture
Fa pocs dies, estava conversant sobre aquest tema i algú em va dir: “però això només serveix per les formacions. Les orientacions a professionals i famílies, o una conferència, no és formació d'adults”.
I jo pregunto: amb quin objectiu fem aquesta acció? Per dotar-los d’eines, de coneixements, d’habilitats? Doncs això també està englobat dins d’aquest concepte de formació d’adults. Sembla que com que no fem “formació” (àlies classes) no estem dins d’un procés d’ensenyament-aprenentatge amb adults. I no cal tenir en compte res més enllà del contingut a transmetre.

Aquestes converses i la meva participació en diferents activitats, tant com a docent com a participant, m'han fet adonar de la varietat de conceptes i àmbits que s’han generat de forma diferenciada i parcel·lada, però que tots tenen un nexe en comú, que és aquest aprenentatge per part d’adults. I això m’ha motivat a llegir, investigar, i analitzar com hauria de ser aquesta formació d’adults. I com que, des de fa uns anys, s’estan posant en pràctica models pedagògics interessants adreçats a l’educació formal (bàsicament en escoles i instituts), he volgut desgranar idees i reflexions amb l’objectiu de valorar si existeix un model o marc pedagògic en la formació d’adults, que englobi els diferents àmbits, les característiques d’aprenentatge dels adults, els professionals que hi intervenen, metodologies..… Crec que seria quelcom interessant i útil per:

- Sensibilitzar de la vessant pedagògica d’aquests espais.
- Posar en valor l’aprenentatge al llarg de la vida, que es pot donar en tots els àmbits de l'adult.
- Treure el màxim profit de les experiències formatives, tant per part dels participants com dels professionals.
- Trobar metodologies adients, que connectin amb els participants (en qualitat d'adults i amb unes característiques concretes), amb les seves necessitats i inquietuds i aprofitant l’experiència i coneixements amb que tot adult compta i que aniria més en la línia de compartir, que no pas en la línia de “sóc l’expert i jo us ensenyo”.

Per ara, per posar-ho sobre la taula, he creat aquesta infografia a mode de resum i seguiré investigant i escrivint sobre els meus descobriments.
Picture


0 Comentarios



Deja una respuesta.

    Fuente RSS

    Categories

    Todos
    Adults
    Aprenentatge
    Competències
    Comunicació
    Creativitat
    Dinàmiques
    Emocions
    Equip
    Formació
    Orientació Laboral
    Orientació Laboral
    Pnl

Con tecnología de Crea tu propio sitio web único con plantillas personalizables.
  • Inici
  • Sobre mi
  • Desenvolupament professional
    • Formacions
    • Acompanyament individual
  • CONTACTE